Da multihuset KU.BE på Frederiksberg skulle istandsættes, så var det vigtigt at sikkerheden var i top. Vores brandskabe blev det perfekte valg til denne arkitektoniske indretning.

fakta

Bygherre: Frederiksberg Kommune FK-Ejendomme.
Arkitekt: ADEPT/MVRDV.
Ingeniør: Søren Jensen ingeniør firma.
Donation: Real Danica, Lokale, – Anlægsfonden.
Brugere: Multihus hus for byens borgere.

Projektbeskrivelse

KU.BE (kultur og bevægelse) er et 3800 m2 stort multihus på Frederiksberg.

Huset er indrettet som et ”aktivt hus”, – bevægelse, sundhed, kunst og kultur under samme tag – til brug for byens borgere. Det store hus er indvendigt indrettet med 6 bygningskroppe, kendetegnet ved hver deres farve.

GPA Flowsystem A/S har i samarbejde med Bravida Danmark A/S, leveret brandskabe som opfylder helt specifikke farve koder, således at disse arkitektonisk harmonerer med husets øvrige farver. Brandskabene fremstår af høj kvalitet og i flot harmoni med husets øvrige indretning. Byggeriet kostede 150 mil. og blev indviet af Hans Kongelige Højhed Kronprins Frederik i september 2016.

Brandskabene er installeret af Bravida Danmark A/S.

Til dette projekt havde arkitekten helt specifikke ønsker til valg af farver og
ikke mindst kvaliteten ved valget af brandskabe
.

Da vi ved tidligere projekter har samarbejdet med GPA – ved vi, at de leverer produkter af en høj kvalitet.
Så det var for os, et helt natuligt valg at samarbejde med GPA på dette projekt
.”
Martin Larsen, Entrepriseleder, Bravida Danmark A/S

systemet

GPA har til projektet leveret 12 brandskabe med individuelle farver, så de harmonerer flot med husets øvrige design og funktion.