PURAD High Purity plastrør og ventiler til krævende laboratoriemiljøer

Vi har stor erfaring med levering af komplette systemer af High Purity plastrørssystemer til laboratorier. I dag kan vi tilbyde de fleste produkter og har løsninger, som dækker alt fra RO-vand og kemikaliehåndtering, vakuumsystemer, og solvent afløb til ventilationsudsugning fra laboratoriebænke og prøveudtagning. Uanset om laboratoriet findes i et medicinalfirma, en procesindustri eller en uddannelsesinstitution.

Komplette rørsystemer til laboratorier

De fleste laboratorier har brug for vand renset ved omvendt osmose, såkaldt RO-vand. For at kunne transportere dette kræves der rør i plast, eftersom stålrør risikerer at kontaminere væsken. Metalrør har endvidere små porer i overfladelaget, som øger risikoen for bakterievækst. Vores rør, fittings, slanger og ventiler til laboratoriemiljøer fås blandt andet i PP- og PVDF har en meget fin overfladeruhed. Vi kan endvidere tilbyde High Purity-produkter, hvor vi i kraft af unikke svejsemetoder – Infrarød og BCF-svejsning – skaber delvist eller helt vulstfrie samlinger og med fuld sporbarhed på alle svejsesamlinger.

Rørsystemer til solventafløb

I et laboratorium anvendes der mange gange både organiske og uorganiske opløsningsmidler, som kan være særdeles aggressive. De hældes ofte ud i en speciel laboratorievask og løber gennem afløbet til en særskilt tank, hvorfra de efterfølgende opsamles og transporteres til destruktion. De rørsystemer, som er forbundet til dette afløb, skal kunne håndtere både varmeudvikling og korrosion.  Hos GPA har vi mange års erfaring og stor bredde, når det gælder PVDF og ECTFE rør, fittings og ventiler til kemikaliehåndtering, og vi kan rådgive dig om, hvilke materialer der passer bedst til opfyldelse af dine specifikke behov.