Fra drikkevand til fjernkøling – vi hjælper dig med at optimere forsyningsledningen

At være med til at forbedre en kommunes forsyningsledning stiller store krav til både kvalitet, viden og høj lagerkapacitet. Hos GPA har vi leveret til en lang række projekter gennem årene, f.eks. forsyningsledninger til drikkevand, fjernkøling, spildevand og gas. Fordi vi tilbyder både rør og fittings i PE 100-RC og er DK VAND-certificerede, har vi unikke ressourcer til at levere en langtidsholdbar løsning.

Høje kvalitetskrav på forsyningsledninger til drikkevand og fjernkøling

Kravene til en forsyningsledning, uanset om det gælder drikkevand, spildevand, fjernkøling eller gas, er utroligt høje. Ikke bare til hvordan installationen gennemføres i praksis, men også til materialerne. Desuden drejer det sig ofte om store mængder materiale, hvilket stiller krav om høj leveringssikkerhed, gennemtænkt logistik og en erfaren distributør. Vi har næsten 40 års erfaring med samfundskritisk forsyning og har ikke bare et bredt sortiment af produkter med den nødvendige høje kvalitet; vi kan også tilbyde certificerede svejsekurser der sikrer en langtidsholdbar installation.

Et bredt udvalg til fjernkøling

Vi kan tilbyde materialer til fjernkøling som f.eks. PE100-RC rør og fittings i alle dimensioner og trykklasser, op til d1000 mm. Vi har desuden et bredt udvalg af alle de specialdele, som kræves for opbygning af en forsyningsledning til fjernkøling. Både vi og vores leverandører har stor erfaring i at håndtere denne type projekter. Vi har også valgt at supplere vores tilbud med specifikke svejsekurser for at sikre, at de specielle installationer, som er nødvendige, bliver gennemført på en sikker og holdbar måde.

Rør og fittings i PE 100-RC certificeret iht. DK-VAND

Til vandledninger kræves der ekstra sikkerhed. Derfor er de rør og fittings, vi leverer, godkendt iht. DK-VAND. Det betyder, at de har gennemgået en række migrationsanalyser hos et uafhængigt, akkrediteret kontrolorgan og dermed opfylder de strengeste krav, når det gælder frigivelse af skadelige stoffer, smag og lugt. Vandledninger under jorden skal også kunne holde længe. Derfor har vi satset på både rør og fittings i PE100-RC. De er bedre til at modstå langsom revnedannelse, hvilket giver dem op til ti gange så lang levetid som almindelig PE100. Denne øgede holdbarhed bevirker endvidere, at rørene ikke kræver et sandholdigt opfyldningsmateriale som PE100, hvilket reducerer installationsomkostningerne med op til 50 procent. Vi tilbyder desuden fittings i PE100-RC, hvilket giver samlinger og svejsezoner en betydeligt længere levetid, noget som styrker hele forsyningsledningen.

Både gasledninger og svejseuddannelse til gas

Også gasledninger til bygas er forbundet med strenge krav og reguleringer. Vores rør og fittings opfylder kravene til sporbarhed og har de nødvendige certificeringer. Vi har stor erfaring med gasinstallationer og har vundet en række licitationer gennem årene. Desuden kan vi tilbyde en supplerende svejseuddannelse til svejsning af gasrør i polyethen, som giver mulighed for at opnå svejseautorisation i Danmark.

Med vores brede udvalg af komponenter, installationsmaterialer og lang erfaring er vi en komplet leverandør, der kan imødekomme dine behov for både rådgivning og hurtig service.